#MakeAChildCry: Kampaň s tvářemi ztrápených dětí pobuřuje

14. 7. 2015 | Petr Michl
Mezinárodní kampaň vyvolává kontroverzi. Ve skutečnosti ale nemají děti trpět pro nic za nic.

 


Tváře plačících vystrašených dětí v nás vyvolávají neklid a ochranitelské instinkty. Je to uloženo hluboce v naší DNA. Přesně tento výjev zobrazovaly v uplynulých dvou týdnech billboardy v metrech velkých západoevropských měst. Doplněn byl pouze hashtagem #MakeAChildCry.

Výsledkem bylo pochopitelně rozhořčení mnoha lidí. Ve skutečnosti ale jde o kampaň realizovanou agenturou DDB Paris pro francouzskou humanitární organizaci Doktoři světa. Více variant billboardu můžete vidět níže.  





Ano, vypadá to smutně. Možná to ve vás dokonce vyvolává i rozhořčení. Ve skutečnosti je však poselství těchto reklam čisté jako čerstvě padlý sníh: občas musíte vaše děti rozplakat, abyste jim mohli zachránit život.  Poněkud méně teatrálně řečeno: kvůli očkování možná děti uroní nějakou slzičku, ale může zabránit vzniku těžké nemoci.

V současné chvíli dobíhá dvoutýdenní fáze kampaně, kdy jsou snímky doplněné jen hashtagem #MakeAChildCry. Je spuštěna ve Španělsku, Řecku, Nizozemí, Portugalsku, Švýcarsku, Velké Británii a mimo evropský kontinent dokonce i v Argentině a Kanadě. Kromě outdoorové reklamy je zapojena i ta tištěná a televizní (spot naleznete zde). Zmíněné rozhořčení a emoce, které vyvolává, přináší nezanedbatelnou mediální pozornost, ale také to, že si lidé daný hashtag vygooglí. Mnoho z nich tak učiní internetový průzkum na téma vakcinace. Část z oslovených lidí kolem začne pochopitelně v sociálních médiích projevovat svou nespokojenost. Nic si nenamlouvejme, téma proponentů a odpůrců vakcín je v poslední době velmi živé a plné emocí. To ale jen pomůže k šíření dosahu kampaně na ty, co reklamu neviděli.

Druhá uklidňující fáze kampaně použije oddálené snímky s doplněným sloganem Make a Child Cry. Save His Life.", z nichž už je jasné, že se jedná o očkování.








Jedná se o skvělou ukázku toho, jak vyvolat silné lidské emoce jako impuls k hlubšímu zájmu o problematiku očkování. Zároveň také výtečně využívá metodu teaseru, v tomto případě v podobě nedořečeného sdělení, které pobuřuje natolik, že vzbudí i zájem médií, který by kampaň pro dobro dětí bez jakékoliv kontroverze nebyla s to způsobit. Jak se líbí tento přístup vám?

Zdroj: Drum, Charity Digital News 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: