Infografika: Tablety baví děti již před školkou
Co děti, mají si kde hrát? Tato otázka se stává zbytečnou. Venkovní hřiště dnešní omladině už tolik neříkají, lákají ji spíše moderní technologické hračky. Mezi nimi čím dál více vítězí tablety a jejich králem je iPad. Ač si je kupují převážně dospělí, v rodinách s dětmi se k nim dostanou brzy i ratolesti. V rodinách s tablety s dětmi mladšími 12 let tomu tak je u 7 z 10 dětí. Přitažlivosti tabletu pro děti jsou si vědomi i v Applu, kde jsou v oficiálních obchodech nahrazovány iMacy s iPady vybavenými dětskými aplikacemi zahrnujícími kreslené postavičky a vzdělávací hry.
První zkušenosti s mobilní technologií dělají děti se zařízeními, s kterými si nikam nezavolají. Tedy třeba s iPady a iPody. Nějakou zkušenost s takovýmito zařízeními má v USA celých 10 procent jednoletých dětí, 39 procent dětí ve věku 2 až 4 roky a 52 procent dětí ve věku 5 až 8 let.
Těmi nejpopulárnějšími vánočními přáními mezi dětmi ve věku 6 až 12 let byly v loňské roce produkty Applu. Nikterak překvapivě vede iPad u 44 procent dětí, které by ho rády dostaly naděleno. Následuje s 30 procenty iPod Touch a s 27 procenty iPhone. Počítač nebo Tablet jiného výrobce než Apple nejsou příliš pozadu s 25 procenty.
Ano, děti se chtějí při používání tabletů a počítačů hlavně bavit, nikoliv brouzdat na Khan Academy a učit se matematickým vzorečkům. V některých případech se ovšem vzdělávání a zábava nevylučují. Učení s moderními technologiemi je poutavější než to s papírovými učebnicemi a přísnou paní učitelkou. Díky tomu je i často efektivnější. Američtí studenti dnes používají ve školách 1,5 milionu iPadů. V současnosti je pro toto zařízení více než 20 tisíc vzdělávacích aplikací. Ty cílí povětšinou na děti. Platí to u 80 procent z nejlépe prodávaných vzdělávacích aplikací na iTunes.
V současné době je 6 procent anglicky psané školní literatury v digitální podobě, což je jednou tolik než v roce předchozím. Dle odhadů by digitální forma měla být v roce 2020 přítomná již u většiny učebnic.
Samozřejmě existují výzkumy i na to, že jsou děti používající vzdělávací aplikace na iPadu chytřejší. Studie Joan Ganz Cooney Center říká, že pětiletí, jež takovou aplikaci používali, zaznamenali rozšíření slovní zásoby o celých 27 procent, u tříletých to bylo o 17 procent.
Existuje také mnoho obsahu, který pomáhá dětem se speciálními potřebami. V červenci 2012 bylo na trhu například přes 900 aplikací spojených s autismem. Tablety mohou dětem pomoci se soustředěním na učení i s jednotlivými schopnostmi, jako je čtení, mluvení, psaní a hláskování i s organizací času a děláním poznámek. Kompletní infografiku si prohlédněte níže.
Zdroj: www.mdgadvertising.com