Infografika: Trh online marketingu roste, agentury budou nabírat lidi a investovat
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Digitální agentury očekávají v letošním roce růst. 81 % z nich se chystá nabírat nové zaměstnance, skoro tři čtvrtiny plánují investice do nového softwaru a bezmála dvě třetiny chtějí zakoupit nový hardware. Spolu s dalšími zajímavými údaji to vyplynulo z průzkumu mezi řediteli a seniorními manažery 300 digitálních agentur z celého světa. Do studie, kterou pro českou IT firmu Kentico Software provedla nezávislá společnost Millward Brown, se zapojili také zástupci českých agentur.
Klíčem k úspěchu jsou lidé, brzdou mohou být klienti
Podle průzkumu staví digitální agentury svůj úspěch především na lidech. Nejdůležitější jsou podle nich kompetentní a schopní zaměstnanci (74 %) a klienti, kteří vědí, co chtějí (61 %), a jsou ochotní na projektech intenzivně spolupracovat (60 %). Agentury na druhou stranu nejčastěji bojují s velmi konkurenčním prostředím (80 % z nich) a se skutečností, že klienti sice mají potřebu online marketing využívat, ale příliš mu nerozumí (78 %). Podle dotázaných navíc firmy očekávají hodně práce za málo peněz.
Odborníci ve svém oboru
Když ale dojde na výběr nástrojů, které mají pro digitální marketing využívat, nechají si klienti od své agentury rádi poradit (podle průzkumu 77 % z nich).
Jaké nástroje agentury klientům nejčastěji doporučují?
- Software pro webovou a mobilní analytiku (58 %)
- Software pro správu webového obsahu (58 %)
- Nástroje pro social media marketing (50 %)
- Nástroje pro e-mail marketing (48 %)
- Nástroje pro elektronické obchodování (40 %)
- CRM software (40 %)
Personalizaci a marketingovou automatizaci nabízí jen zlomek agentur
Z doporučovaných nástrojů vyplývá, že hlavní náplní činnosti digitálních agentur i nadále zůstává vývoj webů, analytika, e-mail marketing a content marketing. Personalizace obsahu a marketingová automatizace není mezi nabídkou agentur ještě stále dostatečně rozšířená. Zatímco personalizaci nabízí svým klientům 38 % dotázaných, marketingovou automatizaci a lead nurturing jen 31 % z nich.
„Personalizace obsahu je přitom jedním z nejvýraznějších aktuálních trendů v online marketingu s obrovským potenciálem. Firmám pomáhá totiž nejen výrazně zvyšovat konverzní poměr, ale ocení ji také samotní návštěvníci webových stránek, jimž je zobrazen obsah nebo produkty, o které mají zájem. Distribuci personalizovaného obsahu k jednotlivým zákazníkům pak výrazně usnadňuje právě marketingová automatizace,“ doplňuje Petr Palas, zakladatel a CEO společnosti Kentico Software.
Česko v rozpočtech na online marketing zaostává
Většina agentur (75 %) oceňuje svou práci pomocí projektových rozpočtů. Na základě hodinové sazby pak klientovi účtuje polovina z nich. Průměrná cena za hodinu práce digitální agentury se podle průzkumu pohybuje okolo 190 amerických dolarů.
Ty české ale tahají za kratší konec, co se průměrných projektových rozpočtů týče. Zatímco v USA, Velké Británii, Austrálii nebo i v zemích Beneluxu přesahují částky investované do online marketingových projektů v průměru sto tisíc dolarů, v Česku je to podle průzkumu 29 tisíc dolarů.
Kompletní infografiku si můžete prohlédnout níže:
Zdroj: Kentico Software