'Nahota není hřích, nenosit roušku ale ano!' vzkazuje česká oděvní značka Girls Without Clothes

18. 3. 2020 | redakce
Oděvní značka začala sama vyrábět roušky a první várku vyprodala za 3 minuty. Do kampaně na podporu jejich nošení zapojila violoncellistku Terezii Vodička Kovalovou.


Zdroj: GWC, foto: Martin Feix

Mladá česká značka streetwearového oblečení Girls Without Clothes přiložila ruku k dílu. V době pandemie, kdy je neustálý nedostatek roušek, začala vytvářet vlastní. Část se rozhodla věnovat potřebným a část dala k prodeji. Ty však zmizely během 3 minut.  Aktuální kampaní, jejíž tváří je Terezie Vodička Kovalová, se snaží upozornit na to, že nosit roušku je opravdu nutné a není na tom nic špatného. Naopak!

V době, kdy světem otřásá pandemie koronaviru, se oděvní značka založená a tvořící v České republice rozhodla vyrazit do boje a pomoci nejen potřebným, ale také svým věrným zákazníkům. Šicí dílna na chvíli odložila šití spodního prádla
a pohodlných šatů a proměnila se ve výrobnu improvizovaných bavlněných roušek.

S nápadem a prosbou přišla klientka značky, která pracuje v Nemocnici Nymburk. Nemocnice trpí nedostatkem materiálu pro zdravotníky v první linii a vyslala tak prosbu, zda není možné, aby pro ně značka roušky zajistila. GWC proto vytvořila první várku roušek, kterou rozdělila na půl. Část byla odvezena do Nemocnice Nymburk a část byla dána do prodeje zákazníkům značky. Prodej byl však neziskový – každý zákazník, který roušku zakoupil, tak zaplatil roušku potřebným.

Zakladatel značky Girls Without Clothes, Martin Feix, mluví o současné cenotvorbě roušek:

„Prodej je bez zisku. Roušky prodáváme přibližně za dvojnásobek naší výrobní ceny. Jednu pošleme zákazníkům a jednu dáme třeba do nemocnic. Nevíme, jaká ekonomická situace nás čeká. Máme pozastavenou výrobu oblečení. Pravděpodobně budeme muset zrušit naši letní kolekci, na které půl roku pracujeme a už ji máme téměř hotovu – měla se fotit v Brazílii, tam se pravděpodobně z kraje tohohle léta nedostaneme. Bylo by pro nás velmi riskantní roušky rozdávat zcela zdarma, tak jsme to udělali takhle. Teď pomáháme společně. Roušky budeme v následujících dnech průběžně naskladňovat. První várka se vyprodala za 3 minuty.“  

Tváří kampaně je známá česká violoncellistka a modelka Terezie Vodička Kovalová, která se pro tento případ dokonce odhalila. Značka tak stále zůstává věrná svému jménu a snaží se také upozornit na to, že nahota sice není hřích, ale nenosit roušku v tomto období rozhodně ano. Dává najevo, že chránit sebe i okolí je naprostá nutnost a nikdo by se za to neměl stydět.


Zdroj: GWC, foto: Martin Feix

Slogan „Nahota není hřích“ využívá značka Girls Without Clothes prakticky od svého založení. To má na svědomí jednatřicetiletý fotograf Martin Feix, kterého ženská nahota v obrazech vždy bavila. Díky snaze posunout svoji práci dál vymyslel koncept postavený na polonahých dívkách – i když je bude paradoxně oblékat. Značku jsem založil v roce 2013, v té době už jsem se 8 let věnoval focení, ale nebyl jsem moc schopný se tím uživit. Chtěl jsem se zabývat módní a reklamní fotkou, ale když už jsem nějakou zakázku dostal, byly to spíš svatby, maturitní tabla, interiéry hotelů a kaváren. Tak jsem si řekl, že když neumím najít klienta, který by o mé služby měl zájem, vytvořím si produkt a stanu se svým klientem sám,“ říká Martin Feix.


Zdroj: GWC, foto: Martin Feix

 

Kam dál?

Že koronavirus není žádná legrace si uvědomují i další značky, ale není to zdaleka jen o brandech, ale především o skutečné rouškové iniciativě odspodu. Přečtěte si více v článku 'Rouška is the new black' aneb Jak sociálních média napomohla zavedení zdravého trendu


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: