Newcastle Brown Ale nechce platit za akvizici nových followerů agenturám ani Twitteru. Koupí si je napřímo
Aplikace, hry, spotřebitelské soutěže se složitými mechanikami - všechny tyto nástroje začaly využívat firmy pro nalákání fanoušků a followerů v sociální médiích. Britská značka piva, Newcastle Brown Ale, je známá svým „No Bollocks" přístupem k marketingu. Svým příznivcům to řekne bez obalu s upřímností, které se většina brandů bojí jako čert kříže. Tentokrát nabízí jeden dolar každému novému followerovi na svém účtu na Twitteru.
Jaké jsou jejich přesvědčovací metody? Ve videu ke kampani zazní: „Máš rád peníze? Máš účet na Twitteru? Tak klikni na follow @newcastle a pošleme ti peníze...Samozřejmě mohli bychom přijít s cool soutěží pro fanoušky, exkluzivním obsahem a vytvořit unikátní hashtag. To ale stojí spousty práce, je léto a mi bychom nejradši vypadli. Proč se dívat na nevyžádaný marketing jiných pivních značek zadarmo, když si můžete užít nevyžádaný marketing od Newcastlu a dostat za to zaplaceno."
Tón je záměrně sarkastický a humpolácké jsou i databankové obrázky a grafika. Nemůžete jim to zazlívat, protože je poznat, že je to legrace. Zároveň je z toho jasné, že v Newcastle Brown Ale jsou takoví blázni, že ji myslí zároveň vážně. A vlastně proč ne? Zmíněné speciální soutěže musí zpravidla zpracovat digitální agentura, vývoj není nikdy lehký a naráží na neustále se měnící podmínky sociálních médií - akviziční cena fanouška se proto nezřídka vyšplhá přes zmíněný jeden dolar. Tak proč si proboha neušetřit všechny ty šarády a dát jednou vydělat - i když třeba jen symbolicky - lidem, které hodláte masírovat svou brandovou komunikací? Spousta značek piv se ohání svým chlapáctvím, skutečně na rovinu a bez příkras ale mluví jen Newcastle Brown Ale.
Kam dál?
Musíme se k tomu přiznat. Marketing Newcastle Brown Ale pod taktovkou její dlouholeté agentury Droga5 považujeme za jeden z nejlepších vůbec (tím pádem rozumíme tomu, že výše zmíněná akvizice fallowerů bude stát více než 1 dolar za člověka, Droga5 nedělá zadarmo - pozn. red.). Mimo jiné i kvůli konzistenci komunikace značky. Její skutečný majstrštyk přišel s letošním Super Browlem. Mnoho společností platí miliony dolarů za to, aby se mohly předvést během reklamních bloků tohoto svátku amerického fotbalu.
Newcastle Brown Ale letos nad nimi vyčníval, ačkoliv nebyl mezi inzerenty Super Bowlu a vlastně tato slova nemohl ani vyslovit. Stačilo k tomu natočit teaser na reklamu, kterou by byli bývali natočili, kdyby na to měli peníze. Přečtěte si více v článku
Neexistující reklama týdne: Newcastle Brown Ale exceluje v „co kdyby" marketingu
Zdroje: Adweek, www.follownewcastleontwitter.com