Reklama týdne: Alexa září ve vedlejší roli při výbuchu sopky v Pompejích
Kampaň: Pompeii
Klient: Amazon
Agentura: Droga5
Produkce: Buscuit Films
Režisér: Andreas Nilsson
Hlasová asistentka Alexa údajně mění zaběhnuté pořádky v domácnostech. Pamatujete si, jak jste se jako malé děti ptaly rodičů na myriádu otázek, protože kdo by to proboha měl vědět, když ne oni? V domácnostech s chytrým reproduktorem od Amazonu je za chytrou obvykle Alexa. Někteří chytří rodiče ale umí z nápovědy ale těžit sami, přesně jako táta v nové reklamě od agentury Droga5.
Ta nás zavede do obrazu zmaru a strachu. Do Pompejí, z kterých prchají příslušníci Římské říše před peklem na zemi, které rozpoutala nedaleká sopka Vesuv. Vychytralý tatínek vše sleduje s toastem v ruce, dokud mu nešťastník probíhající okolo nesdělí, že je právě rok 79 po Kristu. To, že by to takto neřekl a neuměl by ani anglicky, pomineme. Nejde o historický dokument, ale o produkčně opulentní a strhující reklamu.
Režisér Andreas Nilsson z produkční společnosti Buscuit Films vytvořil spot, který připomíná minutový výsek z hollywoodského spektáklu s ambicí bořit rekordy návštěvnosti. Tedy, kdyby byla na něco takového doba a kina nebyla ve stavu klinické smrti. Aktuální okamžiky přejí spíše suplování školního vzdělávání v prostředí domova, a právě o to se opírá i koncept reklamy. „(Domácí výuka) je téma, které je v této bezprecedentní době velmi opravdové a lidé se k němu dokážou vztáhnout. Alexa tu je i proto, aby to rodičům pomohla zvládnout. Pokud to dokážete zformulovat ve větě, je tu velká šance, že vám Alexa pomůže,“ uvedla v tiskové zprávě výkonná kreativní ředitelka Shelley Smoler.
Spot musíme navíc pochválit i za to, že dokáže nenápadně zdůraznit benefit produktu. S chytrým reproduktorem bez vizuálního rozhraní byste si pravděpodobně takto nešeptali, v dané scéně ovšem vidíme model Amazon Echo Show s displejem, který může pomoci právě v okamžicích, kdy si potřebujete nechat poradit více nenápadně. Pověst rodiče všeználka si ve srovnání s Alexou nebo Googlem dnes nikdo neudrží věčně, ale jistě stojí za to hrát tuto hru co nejdéle.
Kam dál?
Nač dávat na plakáty filmové hvězdy, když se nepromítá? U řady francouzských kin je nahradili podnikatelé postižení pandemií. Třeba majitelka obchodu s potravinami, restauratér, šéfkuchař nebo švec.