Reklama týdne: Příběh vyprávěný skrze anagramy, který osloví každého
Agentura: Lola Madrid
Klient: Mattel
Země: Španělsko
Výstřední romantické příběhy asi nikdy nepřestanou bavit. Obzvlášť pokud jsou odvyprávěny tak skvěle, jako je tomu v tomto spotu propagujícím Scrabble, známou hru se slovními kombinacemi.
Celá romance stojí na slovních přesmyčkách, které propojují dva na první pohled nesouvisející životy. „Ona žije v Tokyu, on v Kjótu. Ona je řidičkou taxíku (cab driver), on je lovcem krabů (crab diver).“ Postupně tato slovní gravitace svede jejich životní dráhy k sobě.
A jakmile děvče nastoupí do šeredného starého vlaku (nasty old train), musí chlapec ihned nasednout na motorku a vydat se po úzké svažující se silnici (tiny slant road). Zjištění, že také jejich jména představují anagram, jsou tečkou na konci veršované reklamy a příslibem dalšího pokračování. Je nutno říct, že slova jsou vybrána opravdu pečlivě, aby diváka ani na chvíli nepřestala překvapovat.
Slogan videa zní: Ve slovech je magie (There’s magic in words). Kouzlo spotu pak spočívá ve schopnosti dotknout se obou polovin mozku. Slovní hračičky, na které je především mířen, tak může zaujmout technikou přesmyček, zatímco si je připoutá nevšedním a půvabným příběhem.
„Naše strategie byla soustředit se na sílu slov, což je základem Scrabble. Bylo však nutné zabalit to do krásné a přesvědčivé formy, abychom upoutali nové hráče,“ vyjádřil se Pancho Cassis, výkonný kreativní ředitel Lola Madrid. Jedním z takových prostředků může být například jemný retro filtr, který videu dodává snovou atmosféru.
Reklama běží v angličtině pro mezinárodní publikum, ale v létě se chystá její uvedení také ve francouzštině, španělštině, italštině a němčině.
Zdroje: Adweek