Bageterie Boulevard a Mikýř parodují spolupráci Přemysla Forejta s McDonald's

19. 8. 2022 | Petr Michl
„Bageterie Boulevard je hřejivé místo plný úžasných lidí a já evidentně nejsem ani zčásti schopen pochopit koncept brambor…,“ paroduje Martin Mikyska v roli Martina Morejta Forejtovu pozici kontrolora kvality. Tato smažená satira míří rovnou na fritézu.

Ve středu jsme vás informovali o novém hudebním klipu McDonald's, ve kterém šéfkuchař Přemysl Forejt „hraje na suroviny", z nichž dělají v Mekáči jídlo. V písni Mc’n’Roll se mimo jiné dozvíte, že jsou fresh, fresh a má je rád. Vše je přitom součástí dlouhodobé spolupráce Forejta, který má „objevovat kvalitu surovin McDonald's“. Nyní přichází Bageterie Boulevard s povednou ukázkou reakčního marketingu, v němž kraluje Martin Mikyska.

Hlavní tvář a spoluautor internetového pořadu Mikýřova úžasná pouť internetem v satirickém videu nasadil paruku a přejmenoval se na Martin Morejta. „Pro spolupráci jsem se rozhodl, protože je to sympatická česká firma a já nerozumím tomu, co je to brambora… Budu to zjišťovat 3 roky. Bageterie Boulevard je hřejivé místo plný úžasných lidí a já evidentně nejsem ani zčásti schopen pochopit koncept brambor…,“ paroduje Forejtovu pozici kontrolora kvality.

Podívejte se na video sami.

Počkat. Je to právně v pořádku? Není to ukázka nekalé soutěže, jež může spočívat i v přiživení se na komunikaci někoho jiného? Advokátka specializující se na marketing, Petra Dolejšová, upozorňuje na úskalí reakčního marketingu, kterým tento počin bezpochyby je:

„Pokud skáčete šipku do reakčního marketingu, nespouštějte oči ze dvou věcí

 abyste se na cizím počinu neférově nepřiživili

abyste do konkurence příliš nekopali.“

 

Právě při naplnění těchto parametrů by mohlo dle Petry jít o nekalou soutěž.

Rozřešení, jestli Martin Morejt překročil pomyslnou hranici, za kterou schází dobré mravy a začíná to být poněkud nekalé, vám ale nedáme.

„Dobré mravy se posuzují obtížně, každý právník či soudce je může hodnotit jinak,“ uvádí Petra Dolejšová a dodává své subjektivní hodnocení:

„Já osobně bych Bageterii Boulevard za tento počin dala palec s tím, že je to velice, ale velice tenká hrana. Přihlédla bych hlavně k tomu, že si nemyslím, že by to Přemek Forejt nebo McDonald's měli chuť tlačit k soudům. Jsou to velké značky a postavily by se dle mě těmto humorům spíš čelem. Riziko tam je, ale spíš bych doporučila do něj jít.“

Logika je v reakčním marketingu zřejmá. Značka reaguje, protože se chce svézt na vlně zájmu o konkurenční brand či cokoliv, co reznuje společností. V tomto případě hraje roli i to, že lidé u velkých značek rádi pozorují vzájemné šarvátky. Případná žaloba de facto jen posiluje zájem „reagujícího“ tím, že vytahuje kauzu na povrch i v okamžiku, kdy na ní lidé už zapomněli.

V Bageterii Boulevard s tím počítají. Pokud chcete s nimi tuto hru hrát, můžete si dojít dnes 19. 8. na Strossmayerovo náměstí v Praze a nechat si od 18 hodin certifikovat od „Martina Morejta“ brambory – jsou fresh, fresh, má je rád, best, best brambory.

Kam dál? 

Vychutnejte si Mc’n’Rollovou pecku, kterou Martin Mikyska paroduje. 

 

Pavla a bageta

Připomeňte si ale také to, že tato marketingová akce od Bageterie Boulevard není náhoda, ale pokračování trendu. Reakční marketing BB prostě jde. Povtrdí vám to článek zachycující, jak se Bageterie Boulevard mistrně vyrovnala na internetu s nelibostí vůči uvedení bagety od Pavlíny z MasterChefa

 

Tato kauza měla navíc ještě dohru. Bageterie Boulevard uvedla limitovanou edici ledového čaje s příchutí Extra Sour&Bitter pro „zahořklé a vykyslé". Věnovala ji autorům nenávistných komentářů na uvedení bagety Pavlíny Lubojatzky ze soutěže MasterChef. Právě k ní šlo ledový čaj koupit jen za 1 korunu.

 

Tip redakce

Marketing Journal a jeho vydavatel, PR a komunikační agentura Focus Agency, vám přináší webinář MEDIÁLNÍ GRAMOTNOST, FAKE NEWS A HLEDÁNÍ DŮVĚRY VE ZPRÁVY V DOBĚ INFORMAČNÍHO CHAOSU.

Změní způsob, jakým vnímáte informace, a učiní vás odolnější vůči mediálním manipulacím i různým formám fake news a dezinformací obecně. A pokud se nehodí vám, třeba ho ocení vaši blízcí nebo kolegové.

Ve 3 hodinách semináře vás seznámíme s:

  • příklady mediální manipulace
  • nevyslovenou agendou konkrétních médií a vlivem jejich vlastníků
  • právním rámcem vymezujícím to, co se (ne)smí v komerčních médiích i v těch veřejné služby
  • problematickou vymahatelností zmíněných pravidel
  • proměnou mediálního světa díky internetu a sociálním médiím
  • propagandou a jejími nástroji
  • sílou fake news a způsobem, jak se šíří
  • způsobem fungování propagandistických médií Ruska a Číny v zahraničí
  • konspiračními teoriemi, hoaxy, řetězovými e-maily i deepfakes

 

Nejde o jednosměrnou přednášku, sami se během školení aktivně zapojíte. Čekejte:

  • kvízy
  • úkoly
  • vyzkoušení online nástrojů, díky kterým fake news snáze odhalíte.

Více info i možnost registrace najdete zde.
Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: