Molson Canadian: The Beer Fridge

16. 7. 2013 | Petr Michl

Klient: Molson Canadian

Země: Kanada

Produkce: Rethink

Odbory turistické propagace po celém světě si lámou hlavu, jak dát vědět o své zemi v zahraničí. Má to být stránková inzerce v The New York Times s fotografií nejhonosnější památky, video s anglickým voice overem představující ta nejatraktivnější místa? Dávají smysl hesla jako I Love New York, Žít Brno nebo Žít Krno? Pivovar Molson své „národní turistické kanceláři" tak trochu vlezl do zelí a přitom dal v mnoha evropských zemích vědět, že javorový list nemusí asociovat jen hokejové dresy a sirup. V několika městech a vískách v Británii, Francii a Belgii umístil na „Den Kanady" červenou ledničku s kanadským znakem – samozřejmě plnou piva Molson.

Uprostřed pěší zóny v Cantenbury, u přístavu v Bretani, podél silnice obklopené loukami s výběhem pro krávy v Belgii, na náměstích v Londýně a Bruselu – tam všude zářivě červená lednička s javorovým listem upoutala pozornost místních i turistů, kteří se do ní snažili dostat. Lednička ale otevřela své pivní poklady až poté, co ve zdířce k tomu určené někdo oskenoval kanadský pas. Když se někdo takový našel, samozřejmě se díky slušnosti svému národu vlastní s okolo stojícími podělil. Dotyční Kanaďané v zahraničí si díky této akci vzpomněli na svůj domov a připomněli si, že jejich země má pevné spojení i s hlavním sponzorem Montrealu Canadiens, pivovarem Molson. A jasně zapamatovatelný zážitek to byl jistě i pro přihlížející všech národů. Koncept „pivo zdarma" může těžko zklamat a v mnoha podobách ho budou značky, politické strany i jednotlivci zkoušet ke své propagaci dál, způsob Molsonu je však určitě jeden z nejmilejších a nejefektivnějších, který jsme viděli.

Molson nevytahuje nacionalistickou kartu poprvé. "I Am Canadian," bylo hlavním heslem kampaní pivovaru po celou dekádu a až v roce 2004 začalo být nahrazováno s „Made From Canada". V plamenném projevu oslavujícím největší hokejovou mocnost a bobra jako noblesní zvíře v roce 2000 vyřkla slova plná hrdosti na svou národnost vymyšlená postava muže ve flanelové košili se jménem "Joe Canada". Tato reklama měla nebývalý dopad. Tržní podíl pivovaru v anglicky mluvících částech Kanady stoupl v daném roce o 2,5 %.

Letos se na tento odkaz snaží pivovar navázat. Třeba reklamou, v které lidé z celého světa vypráví bláznivé historky o Kanaďanech. O lidech, kteří vědí, jak se bavit. Toho pohlazení národního ega nezůstalo bez virální odměny, video zaznamenalo na Youtube již přes 1,4 milionu zhlédnutí. (Edit 2021, video s reklamou bohužel již není k dispozici.)

Vzhledem k tomu, že jde o integrovanou kampaň, má samozřejmě i další součásti. V rámci speciálního e-shopu s reklamními předměty můžete kanadskou mikinu pořídit klidně i vašemu psovi. Kdyby nějaká jiná značka předvedla to samé v „hvězdách a pruzích", asi bychom se tu pobuřovali nad přehnaným americkým patriotismem. Možná díky přirozeným sympatiím k početně malému národu se nám ale aktivity Molsonu líbí.

Zdroje: www.adweek.com, www.theglobeandmail.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: