Tajuplné billboardy fungují i v Americe
Pamatujete si na červené otisky dlaní, které se v roce 2006 objevovaly na billboardech i v tisku? Jednalo se o transformaci mobilního operátora Oskar na Vodafone. Bratrstvo rudé pracky si s kampaní docela vyhrálo. Na billboardech i dalších reklamách totiž kromě červeného otisku nebylo nic dalšího.
Lidé se o kampani bavili a usilovně přemýšleli, kdo za tímto útokem na lidskou zvědavost stojí. Vodafone asi po měsíci odkryl karty a na billboardy dolepil svoje jméno.
Pracovat s lidskou zvědavostí a momentem překvapení se rozhodla i společnost BitTorrent. Po několika vybraných amerických městech rozvěsila billboardy s kontroverzními prohlášeními. Například: “Internet by měl být regulovaný.“ “Umělci by měli dodržovat pravidla.“
Pak se ale na billboardech začalo objevovat jiné poselství. Restriktivní části prohlášení byly přepsány. Společnost BitTorrent tak chtěla upozornit na omezení svobody, které hrozí lidem všude, dokonce i na internetu.
Zdroj obrázků: http://blog.bittorrent.com
BitTorrent se zabývá sdílením souborů mezi uživateli (peer-to-peer) a distribucí velkých objemů dat na internetu. Upravená sdělení na billboardech jsou podle marketingového ředitele naprosto v souladu s DNA společnosti. „Když se podíváte na technologii a protokoly, které BitTorrent používá, tak uvidíte, že jdou věci dělat i jinak," sdělil Matt Mason portálu Mashable.
Tyto billboardy jsou první velkou kampaní společnosti, která byla doposud známá spíše ve spojitosti s internetovým pirátstvím. „Chceme touto kampaní ostatním říct, že jsme důležitou technologickou společností,“ uvedl Mason.
Proč si ale počítačová firma vybrala jako způsob propagace tak staré médium jako jsou billboardy? Hlavním důvodem je to, že to od ní málokdo čekal. Navíc se jedná o snadnou, dobře viditelnou a stále účinnou formu komunikace.
Zdroje:www.mashable.com, www.bittorrent.com