Vánoční spot o lásce stál jen 50 liber, přesto je virální
Existují témata, která lidi sbližují. Dvojnásob to pak platí o Vánocích, kdy se emoce dávají více najevo. Než vám prozradíme bližší informace o úspěšné reklamě s názvem Love is a gift (Láska je dar), podívejte se na ni sami.
Zmínili jsme témata, která vyvolávají silné emoce a jedním z nich je právě ztráta blízké osoby. Z počátku reklamy však tento vývoj nečekáte. Pozorujeme totiž mladého muže, jak den za dnem zaškrtává políčka v kalendáři a připravuje se na Vánoce. Chodí na nákupy, zdobí stromeček, prostě nic neobvyklého. Postupně se blíží k 25. prosinci, kdy se v anglosaských zemích rozbalují dárky a my podvědomě očekáváme, že se na ně těší. Pravda je ale úplně někde jinde.
25. prosince totiž místo rozbalování dárků pod stromečkem vkládá kazetu do walkmana a začíná ji poslouchat. Kazetu, kterou mu rok co rok nahrávala jeho maminka k Vánocům. A právě kazeta v této reklamě je tou poslední, kterou mu natočila. Místo šťastných Vánoc se tak mladý muž pravděpodobně již po několikáté vyrovnává se smrtí svojí maminky.
Úmrtí blízké osoby je velmi citlivé téma a obzvláště s blížícími se Vánocemi dokáže rozesmutnit mnohé z nás. A tak není divu, že se brzy tato reklama stala virální. Jen na Facebooku k dnešnímu dni nasbírala přes 6 milionů zhlédnutí a 24 tisíc komentářů. Za reklamou stojí filmař Phil Beastall, který ji natočil bez spolupráce s konkrétní značkou a zajímavostí je, že byla natočena již v roce 2014. Nicméně Beastall se ji rozhodl uveřejnit až v reakci na letošní reklamu od John Lewis & Partners (Chlapec a piano), která měla rozpočet v řádu milionů liber.
Beastall pro Bored Panda uvedl:
„Chtěl jsem, aby si lidé chvíli uvědomili, jaké máme štěstí, že jsme tady, a připomenout, že i když život může být opravdu tvrdý, nejsme definování naší kariérou ani materialismem. Rodina je na prvním místě a je důležité, abychom se o sebe postarali."
Beastall tak upozorňuje, že pro dobrou reklamu postačí dobrý příběh a nejsou nutné horentní rozpočty. A kdo ví, třeba si jej najme John Lewis & Partners pro svou příští kampaň.
Zdroje: The Drum, Independent, Bored Panda
Kam dál?
Ano, je to tak, skvělé reklamy mohou vzniknout i bez nějakého spojení se značkou, nebo s ním, ale bez vědomí značky. Například podomácku vyrobená reklama na ojetinu od Nissanu přesvědčila automobilku, aby ji koupila.
Další pak naleznete v článku Adidas má skvělou reklamu. Akorát není jeho a stála jen pár tisíc eur.