Záporák z Harryho Pottera může dostat v kampani UberEats takřka cokoliv
Společnost UberEats už několik let sází ve svých kampaních na humor a celebrity. V tomto článku uvidíte jejich nejpovedenější loňskou kampaň z Austrálie nazvanou „Get Almost, almost anything“. Těšte se na humorné spoty i chytré printové reklamy.
Cílem kampaně je ukázat s velkou dávkou nadsázky a humoru to, že na UberEats si toho můžete objednat mnohem více než jídlo.
Nejznámější rolí herce Toma Feltona je záporák Draco Malfoy ve filmovém zpracování knih o Harrym Potterovi. V reklamě UberEats si proto objednává kouzelnickou hůlku. Záhy je ovšem zřejmé, že mávání s atrapou při natáčení vás kouzelnickému řemeslu nenaučí. Felton ihned po doručení nechá omylem zmizet souseda Jima.
I když se snaží zahladit stopy, rozsáhlé policejní pátrání odhalí skutečného viníka. Kouzlo? To vám UberEats nedoručí, ale zmrzlina Ice Magic také potěší.
Lepší než Eliška a Damián
V dalším spotu kampaně vystupuje herečka Nicola Coughlan, která září v historickém seriálu Netflixu Bridgertonovi. Při sledování filmového zpracování románu Pýcha a předsudek brečí nad postavou pana Darcyho a sama zatouží po historické romanci, v angličtině „period romance“. V jejím životě se poté zjeví fešák jak vystřižený z přelomu 18. a 19. století. Záhy poznává, že střet kulturních návyků je na ni příliš. Ještě jde přijmout, že někdo ze světa před 200 lety nechápe ženy chodící do práce nebo že mu stačí ke vzrušení pohled na odhalené kotníky. Ale plést si rýžovar s nočníkem? To už překračuje pěkně zapáchající čáru.
I když tento kousek považujeme za slabší než spot s Feltonem, pořád je řádově zábavnější než s totožným motivem pracující seriál Eliška a Damián. Vše přitom máte za minutu zkouknuto, a navíc reklamu zdobí krásná pointa. UberEats vám nedoručí „period romance“, ale „period relief“ ano. A přesně prostředky pro úlevu při menstruaci by přitom stejně Nicola Coughlan ocenila více.
Za kampaní stojí primárně agentura Special Australia a také Essence Mediacom, Hello Social a H/Commerce.
Mimo hvězdně obsazených spotů zahrnuje vychytralé printové reklamy.
A také bezmála čtyřicítku 15vteřinových spotů, které jdou přímo po kontrastu toho, co vám UberEats může dovést. Bojovníka Muay Thai ne, skvěle uvařené Pad Thai ovšem ano.
AI robota ne, steaky Rib-eye bez obtíží.
S blesky (lightnings) nepočítejte, žárovky (lightbulbs) jsou ale v obvyklé nabídce.
Silný koncept kampaně vydrží roky
A spotů tohoto typu je mnohem více. UbearEats narazila s tímto konceptem na zlatou žílu. S první vlnou spotů kampaně „Get Almost, almost anything“ začala předloni s áčkovými celebritami typu Kendall Jenner a stále s nimi pokračuje ve více variantách pro několik světových trhů. Před 3 týdny přišla s novou vlnou spotů pro USA a Velkou Británii, v nichž figuruje herci Idris Elba jako „lev kuchyně“ ničící mušky.
A také Helen Mirren. Jedné z nejslavnějších britských hereček komplikuje život „voiceover“ světa kolem ní pronášený jejím vznešeným hlasem, tu a tam dokonce zazní nahlas v nevhodnou chvíli.
Jaké z toho plyne poučení? Když máte silný koncept kampaně, vydrží vám roky.