Zulu Alpha Kilo: nejvymazlenější, nejoriginálnější a nejkreativnější agenturní stránky světa
Stránky reklamních agentur bývají často takzvaně jako přes kopírák. Plné výčtu jejich úspěchů, sebechvály, slov jako „kreativní“, „originální“, „netradiční“ a dalších klišé. Pokud na stránce každé agentury naleznete alespoň jednu podobnou trapnost, pak věřte, že web agentury Zulu Alpha Kilo je absolutním dnem. V dobrém slova smyslu.
Kanadská agentura sídlící v Torontu spustila tento týden zbrusu nový „vymazlený“ web, pro nějž je trapnost jeho největší výsadou. Je to totiž parodie všech výše zmíněných klonů stránek reklamních agentur. Stránka tak doslova přetéká inspirativním odpadem – nechybí zde testimoniály „spokojených“ klientů, „inspirativní“ plakáty ani „skromné“ medailonky jejích zakladatelů. Skutečným zakladatelem agentury je Zak Mroueh - na základě prvním písmen jeho jména vznikl název agentury Zulu Alpha Kilo - pro účely této kampaně však byla vytvořena trojice fiktivních zakladatelů: Frank Zulu, Marcus Alpha a Katherine Kilo. Ano, všichni tři jsou mormoni.
Dozvíme se tak například, že „ačkoliv zakladatel agentury Frank Zulu neměl žádné předchozí zkušenosti s reklamu ani vedením agentury, jeho skvělé schopnosti jej rychle vystřelily na hvězdné nebe agenturního světa a udělaly z něj legendu hodnou následování“. Stručný životopis Marcuse Aplhy zase popisuje největší úspěchy jeho kariéry, a to „ocenění v prestižní soutěži Zulu Alpha Kilo Awards, kde měl tu čest být i hlavním porotcem“. Medailonek Katherine zase vynáší do nebes její pracovní nasazení a autoritu, když popisuje, že „po příchodu Katherine do agentury maximálně vzrostla efektivita zaměstnanců, kteří se dnes bojí odcházet z práce dříve než ve dvě hodiny ráno.“
Vysoké pracovní nasazení je ostatně v agentuře považováno za samozřejmost:
Hlavním stavebním kamenem stránky je však promo video samotné agentury. V něm se například dozvíme důvody založení agentury (překvapivě to má něco společného s alkoholem), proč ve firmě prosadili „absolutně otevřený open space zahrnující i toalety, který podporuje spolu-práci“ nebo vskutku originální způsob, jak získat nového klienta:
Hned pod tímto videem se pak na stránce nachází Client Service Clock, tedy časomíra odpočítávající dobu uběhlou od posledního podání stížnosti (na) některého z agenturních klientů.
Za zmínku stojí i klientská sekce, která samozřejmě nesmí chybět na žádném kvalitním a úspěšném agenturním webu. V ní jsou představeni čtyři (fiktivní) klienti, kteří byli maximálně (ne)spokojeni s kampaní pocházející z dílny Zulu Alpha Kilo. V případové studii o kampani Plan C Condoms se agentura chlubí tím, že „virální video umí vytvořit každý, my však dali světu první venerologické video,“ nebo obrovským úspěchemkampaně Cravers + Chocolate založené na automatickém doručování čokoládových dortů klientům firmy, „díky němuž raketově vzrostly nejen prodeje firmy, ale také hladina cukru v krvi obyvatel.“
Nebyl by to správný agenturní web, kdyby se zde nenacházela nabídka stáží pro studenty. Na rozdíl od ostatních agentur, které stážistům slibují kooperaci na největších kampaní a získání hory nových zkušeností, tady jsou upřímní. Studentům hned na začátku upřímně a na rovinu řeknou, co je v práci čeká: vaření kafe. Ale pozor, není to žádná snadná práce. Každý z majitelů agentury má rád kávu jinou, takže pozice „baristy / agenturního stážisty” vyžaduje velký talent a zapálení.
Jak už bylo naznačeno výše, celý web je pouze nadsázkou a součástí kampaně jedné skutečné agentry. „Webové stránky všech reklamních agentur v podstatě říkají to samé. Proto jsme se rozhodli tuhle stejnost ještě více zdůraznit a postavit na ní celý web,“ vysvětlil AdFreak zakladatel skutečné agentury Zulu Alpha Kilo Zak Mroueh. Agentura viděla v parodickém webu možnost vytvoření zábavného obsahu, který – ač fiktivní – zaujme klienty i veřejnost. Jediná skutečná část webu (kromě podmínek použití) je poměrně dobře skrytá sekce Kontakt, kde se agentura přiznává k tomu, že jde o fikci, a slibuje, že pokud se případní klienti rozhodnou využít jejich služeb, Franka Zulu, Marcuse Alphu ani Katherine Kilo v jejich agentuře určitě nepotkají.
Pokud vás zklamalo, že se jedná o fikci, zvedněte si náladu alespoň několika „inspirativními“ plakáty z dílny fiktivní agentury.
Reklamnost (Advertising-ness):
Co znamená slovo reklamnost? To vlastně nikdo neví jistě. Ale přimělo vás to přečíst si tam malá písmenka na spodu plakátu, že? A to je právě příklad uvedení reklamnosti do praxe. Zvyšte vaši reklamnost na zulualphakilo.com. Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Průlomové výsledky (Result-a-break-through): Každá agentura vám může přinést průměrné výsledky. Avšak pouze my vám zaručíme výsledky průlomové. Zjistěte, zda jsou průlomové výsledky tím pravý pro vaši firmu na zulualphakilo.com. Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Holisticky – myslím (Holist-i-think):
Nenechte se zmást – nejedná se o zkratku slova holistický. Je to náš naprosto unikátní strategický proces. Rozhodně to není pouhé spojení slov „holistický“ a „ myslím“. Získejte naši strategii na zulualphakilo.com.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Zhypnotizování (Hypnotize-vertising):
Co uděláte, pokud si vaše cílové publikum nevšímá vaší reklamy? Je to jednoduché. Zhypnotizujte je. Zjistěte, jak může přidat hypnotickoou esenci do vašeho podnikání na zulualphakilo.com.
Obrázek v plném rozllišení naleznete zde.
Hvězdně planoucí inovativnost (Starburst-innovationism):
Upusťte od pouhého mluvení. Zakřičte vaše sdělení se Zulu Alpha Kilo inovativností. Zjistěte, proč jsme hrdí na to, být slyšet na zulualphakilo.com.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Vyhráváme ceny:
Soutěže a ankety bereme ultra-vážně. Na tomto seznamu je pouze několik málo příkladů ocenění, která jsme za svou práci získali. Celý 27 stránkový seznam našich ocenění naleznete na zulualphakilo.com.
Obrázek v plném rozlišení naleznete zde.
Kam dál?
Zulu Alpha Kilo vládnou agenturnímu meta marketingu již nějakou dobu. Na nešvary obvyklé ve vztahu klient - kreativec upozorňovali v loňském roce skvostnou parodií. Přečtěte si o tom v článku Muž vyzkoušel praxi ze světa marketingu v jiných odvětvích. Nedostal „na zkoušku" ani snídani.