Aerolinka EasyJet povzbuzuje dětské pasažéry ke čtení zavedením 'létajících knihoven'
Zdroj: EasyJet
Rozjívení dětští pasažéři na palubě letadla mohou být nepříjemní. Úkolem číslo jedna pro rodiče je nějak je zabavit. Aerolinka EasyJet se jim s tím v britské kampani rozhodla pomoci a přitom také povzbudit u dětí lásku ke knihám.
Ta se s instantní pasivní formou zábavy v chytrých telefonech poněkud vytrácí. EasyJet před kampaní provedl průzkum na vzorku 2 tisíc britských rodičů s dětmi ve věku 8 až 12 let. 83 % z nich se domnívá, že jejich potomci čtou méně ve srovnání s nimi v jejich věku. Dnes děti čtou v průměru zhruba 3 knihy během letních prázdnin, zatímco jejich rodiče zvládli knihy 4. 8 z 10 rodičů se domnívá, že všudypřítomnost digitální zábavy negativně ovlivnila úroveň sečtělosti u dětí. Neznamená to ovšem, že by se pokles týkal jen dětí. Nové možnosti zábavy napomohly snížení čtecích návyků i u dospělých.
Jak se ale říká: co se v mládí naučíš, ve stáří jako když najdeš. Jiné studie navíc poukazují na to, že knihy mají schopnost rozvíjet imaginaci a kreativitu. Když děti jen pasivně sledují videa, tento aspekt u nich není tolik trénován.
Co s tím? EasyJet přišel s logickým řešením: dětem na palubách svých letů nabízí knihy. Připraveno je pro ně na 156 letištích v 34 evropských zemích na 60 tisíc dětských knih v 7 světových jazycích, od klasik jako Peter Pan či Čaroděj ze země Oz až po nejlepší současné tituly.
Mezi nimi i oceňovaná kniha Zamávej mi na rozloučenou od Dame Jacqueline Wilsonové. Ta se do kampaně zapojila více a podílela se na výběru nabízených knih. V tiskové zprávě uvádí:
„Dlouhé letní prázdniny jsou pro děti ideální příležitostí, jak se nechat unést skvělým příběhem. Knihy stimuují dětskou představivost a rozvoj. Čtení uklidňuje, je zábavou, zvyšuje slovní zásobu a cvičí mysl. Let je perfektním místem, kde můžete uniknout k literárnímu dobrodružství… Vybrala jsem knihy, které možná (děti) nečetly, ale jsou jim známé, možná z televize nebo filmu. Chtěla jsem také příběhy, co osloví chlapce i dívky.“
Zdroj: EasyJet
EasyJet předpokládá, že s nimi z Británie bude během práznin cestovat na třičtvrtě milionu rodin. Touto kampaní může let jim i jejich spolupasažérům zpříjemnit a zároveň u toho se svou „Flybrary“ (dle slova knihovna, library, pozn. red.) přispět i ke zlepšení čtecích návyků nastupující generace. Bonusem pak je, že děti si mohou po přistání dočíst načaté příběhy v digitální podobě.
Kam dál?
EasyJet není první značkou, která si chce získat přízeň rodičů tím, že jim ulehčí cestování s dětmi. Volkswagen přišel s mobilní aplikací, která díky augmentované realitě vytváří pohádkové postavy z objektů, které děti vidí z okénka auta.