Restaurace, kde s penězmi nezaplatíte
Když vyrážíte do restaurace, je jasné, že vaše peněženka odejde o pár bankovek lehčí. Nemusí to tak být ale vždy. Například v Francii už se na zapomenutou peněženku nevymluvíte. Místo penězi se totiž v jedné z restaurací platí umýváním nádobí. A tomu se nevyhne nikdo.
Jedna z francouzských značek vyrábějících mycí prostředky, Mir, přišla se zajímavým konceptem propagace. Jejich potenciální zákazníci mohli vyzkoušet unikátní restauraci, La Bastide d´Opio. Místo toho, aby však standartně zaplatili své jídlo penězi, dostali účtenku, která přesně vymezovala, kolik jakého nádobí budou v rámci placení muset umýt.
Stačilo prostě jen v období 16-18. října 2014 přijít do jedné z pařížských ulic, najít si v restauraci svůj stůl a objednat si. Předkrm, hlavní chod a klidně i dezert. Místo cen však jídelní lístek ukazoval kousky nádobí, které budou návštěvníka čekat při „placení". Například lehký předkrm z mozarelly a rajčat stál jen pár kousku příborů, zatímco za něco většího musel návštěvník vydrhnout třeba velkou, mastnou pánev. Takže, když pak došlo na vyúčtování, nezbývalo nic jiného než vyhrnout rukávy a pustit se do toho. Velkou výhodou tohoto konceptu je rozhodně to, že se nikdo nemůže vymluvit na zapomenutou peněženku.
Mir navíc vystavil návštěvníky svým produktům poměrně zábavnou a inovativní cestou. Nemusel je nudnými reklamami v televizi přesvědčovat o tom, že Mir vyčistí veškerou mastnotu a je zkrátka nejlepší. Nechal je to vyzkoušet na vlastní kůži. Navíc zúčastnění jen těžko na svůj zážitek zapomenou. Kampaň se inspirovala několika fitness-centry v New Yorku, kde se platí za cvičení dobrovolnictvím. Zájemci o cvičení tak místo peněz investují spíš svoji energii. Někteří vytírají podlahu, jiní doplňují toaletní papír. Společně ale pracují na tom, aby jejich tělocvična byla čistá a příjemná. Pak mohou bezplatně cvičit, což se hodí hlavně mladším lidem, kteří v New Yorku studují.
Zajímavou formu zaplacení účtu svým návštěvníkům nabídla anglická restaurace The Picture House. Ani její hosté nemuseli vytahovat své peněženky a počítat útratu. Stačilo jen svoje jídlo vyfotit na Instagram a placení bylo rázem vyřešeno. I tento projekt byl krátkodobý a sloužil jako marketingový nástroj pro výrobce potravin Birds Eye. Více si přečtěte v článku Restaurace, ve které se platí fotkami.
Zdroj: Yahoo